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1905
Colour woodcut, from 3 printing blocks, in violet (drawing block), blue, green, yellow and white, on firm Japan paper
20x25 cm, printing block; 24.6x31.8 cm, sheet size
Signed "E. L. Kirchner" in pencil by the artist lower right, inscribed "Augustusbrücke" on the left
Günther Gercken, Ernst Ludwig Kirchner, Kritisches Werkverzeichnis der Druckgraphik, Bern 2013, vol. I, 38/3/a (of b), copy mentioned there
The Eberhard W. Kornfeld Collection, Bern, with the collector's stamp on the reverse, Lugt 913b
Eberhard W. Kornfeld, Ernst Ludwig Kirchner, Nachzeichnung seines Lebens, Bern 1979, ill. p. 17
Basel 1979/1980, Kunstmuseum, Ernst Ludwig Kirchner, cat. no. 104
Spiez 2016, Schloss Spiez, Ernst Ludwig Kirchner, Dresden-Berlin-Davos
With stains on the left side of the sheet and with creases at the margins and in the area of the sky. Remains of an old mount on the verso. In very good condition and fresh in colour.
According to Gustav Schiefler, Kirchner executed the coloured woodcut at the request of an art publisher, who then rejected it (Gercken 38, commentary). It is an extremely rare colour woodcut from the artist's early phase.
1905
Farbholzschnitt, von 3 Stöcken, in Violett (Zeichnungsblock), Blau, Grün, Gelb und Weiss, auf festem Japan
20x25 cm, Druckstock; 24,6x31,8 cm, Blattgrösse
Unten rechts vom Künstler in Bleistift signiert "E. L. Kirchner", links bezeichnet "Augustusbrücke"
Günther Gercken, Ernst Ludwig Kirchner, Kritisches Werkverzeichnis der Druckgraphik, Bern 2013, Bd. I, 38/3/a (v. b), dort erwähntes Exemplar
Slg. Eberhard W. Kornfeld, Bern, rückseitig mit dem Sammlerstempel, Lugt 913b
Eberhard W. Kornfeld, Ernst Ludwig Kirchner, Nachzeichnung seines Lebens, Bern 1979, Abb. S. 17
Basel 1979/1980, Kunstmuseum, Ernst Ludwig Kirchner, Kat. Nr. 104
Spiez 2016, Schloss Spiez, Ernst Ludwig Kirchner, Dresden-Berlin-Davos
Mit Flecken auf der linken Seite des Blattes und mit Knittern an den Blatträndern und im Bereich des Himmels. Rückseitig mit Resten einer alten Montierung. In sehr guter und farbfrischer Erhaltung.
Den farbigen Holzschnitt soll Kirchner laut Gustav Schiefler im Auftrag eines Kunstverlages gemacht haben, er sei aber nicht angenommen worden (Gercken 38, Kommentar). Es handelt sich um einen äusserst seltenen Farbholzschnitt aus der Frühphase des Künstlers.
Switzerland | CHF | 115 |
Europe | CHF | 185 |
Overseas | CHF | 235 |